اپل واچ سری ۹ با اپل واچ SE چه تفاوتی دارد؟

اپل واچ سری ۹ برای خرید بهتر است یا اپل واچ SE نسل دوم؟ در این مقاله قصد داریم این دو گجت بی‌نظیر و جذاب شرکت اپل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اگر شما قصد دارید با صرف یک هزینه‌ی معقول یک اپل واچ مناسب را خریداری کنید، دو حالت پیش روی شما بیشتر وجود ندارد: اپل واچ SE و اپل واچ سری ۹. به تبع اپل واچ سری ۹ جدیدتر بوده و از جنبه‌ی سخت افزاری از تکنولوژی‌های بیشتری استفاده می‌کند اما آیا واقعا نیاز است برای چنین سخت افزار جدیدی پول بیشتری بدهیم؟ در این مقاله قصد داریم دو گجت پوشیدنی اپل را از جنبه طراحی، صفحه نمایش، عملکرد و قابلیت‌ها، شارژدهی باتری و صد البته قیمت بررسی کنیم.

ساعت هوشمند اپل سری 9 مدل 41 میلی متری

طراحی و کیفیت ساخت

ساعت هوشمند اپل تقریبا شبیه به یکدیگر از جنبه‌ی ظاهری هستند. این مسئله برای اپل واچ‌های سری ۹ و اپل واچ SE نسل دوم زمانی که صفحه خاموش باشد صدق می‌کند. هر دو مدل از یک طراحی جعبه‌ای با دکمه‌ی روشن/خاموش و همچنین Digital Crown در سمت راست بدنه برخوردار هستند. با این اوصاف، تفاوت زمانی محسوس می‌شود که شما از جنبه‌ی اندازه و کیفیت ساخت می‌خواهید دو محصول را بررسی کنید. شرکت اپل، ساعت هوشمند اپل واچ سری ۹ را در اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر طراحی کرده، در حالی که اپل واچ‌های SE نسل دوم مقداری کوچکتر در قالب ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر وارد بازار شده‌اند.

با این که شما می‌توانید اپل واچ‌های سری ۹ را در دو جنس استیل ضد زنگ و آلومینیوم تهیه کنید، اپل واچ‌های SE تنها در قالب آلومینیومی برای خرید موجود هستند که نسبت به جنس استیل ضد زنگ به تبع کیفیت کمتری دارند.؛ برای مثال، اپل واچ‌های استیل ضد زنگ در برابر خراش و آسیب‌های سطحی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های ساختاری بین دو گجت، در این موضوع نهفته که اپل واچ سری ۹ دارای استادارد IP6X یعنی مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک است، اما اپل واچ SE نسل دوم این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، هر دو ساعت هوشمند تا عمق ۵۰ متر در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

ساعت هوشمند اپل سری SE مدل 40 میلی متری 2023

مقایسه صفحه نمایش

با مقایسه صفحه نمایش می‌توان تفاوت چشمگیرتری را بین دو اپل واچ رویت کرد. اپل واچ سری ۹ صفحه نمایش بزرگتر داشته و کاربر می‌تواند از یک صفحه نمایش با اندازه بزرگتر لذت ببرد. اپل واچ‌های سری ۹ به لطف نوارهای حاشیه‌ای کوچک‌تر، ظاهر شیک و مدرن‌تری دارند. از همین رو، نمایش محتواها و استفاده از صفحه نمایش آسان‌تر می‌شود.

جدا از بحث صفحه نمایش بزرگتر، اپل واچ سری ۹ صفحه نمایش به مراتب درخشان‌تری دارد. در مقایسه با اپل واچ SE که تا ۱۰۰۰ نیت میزان شفافیت داشته، سری ۹ می‌تواند به نقطه اوج ۲۰۰۰ نیت هم برسد؛ به همین دلیل، با خرید اپل واچ سری ۹ می‌توان زیر نور آفتاب به آسانی کار کرد. از طرفی، کار کردن با این مدل ساعت در تاریکی هم به راحتی قابل انجام است. با وجود این که هر دو ساعت هوشمند از صفحه نمایش LTPO OLED استفاده می‌کنند، سری ۹ از قابلیت صفحه همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر، شما می‌توانید زمان را بدون بلند کردن مچ دستتان به طور خیلی سریع چک کنید.

ساعت هوشمند اپل سری 9 مدل 45 میلی متری

عملکرد و قابلیت‌ها

اپل واچ‌های سری ۹ به چیپست S9 مجهز شده‌اند؛ همان پردازنده‌ای که در اپل واچ اولترا، بالا رده‌ترین اپل واچ کنونی به کار رفته است. به همین دلیل، این مدل ساعت از جنبه‌ی راندمان با عملکرد بسیار خوبی همراه است. برجسته‌ترین نکته‌ی پردازنده S9، انجین نورال ۴ هسته‌ای است که به اپل واچ‌های سری ۹ اجازه می‌دهد فرایندها را تقریبا دو برابر سریع‌تر از چیپست S8 روی اپل واچ سری SE اجرا کنند. اگر چه، پردازنده S8 موجود روی اپل واچ SE از عهده اکثر فرایندهای نرم افزاری بر می‌آید.

یکی از قابلیت‌های مهم سری ۹ به لطف پردازنده S9، قابلیت Double-Tap است. شما به واسطه این ویژگی می‌توانید ساعت هوشمند خود را تنها با ضربه زدن انگشت اشاره و شست خود کنترل کنید. خوشبختانه، شما می‌توانید از این ویژگی روی ساعت‌های هوشمند مدل SE نسل دوم هم استفاده کنید.

به دلیل این که سری ۹ با پردازنده‌ی کار می‌کند که در مدل اولترا هم تعبیه شده، قابلیت یافتن گوشی موبایل برای کاربران آیفون ۱۵ امکان‌پذیر است. جدا از بحث پردازنده‌ی جدیدتر، سری ۹ همچنین دارای حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت است که دقیقا دو برابر مقدار فضای ذخیره‌سازی اپل واچ SE تلقی می‌شود.

از سایر تفاوت‌های سخت افزاری می‌توان به وجود حسگرهای اضافی سری ۹ مثل سنسور اکسیژن خون و سنسور ضربان قلب (ECG) اشاره کرد. متاسفانه هر دو سنسور مذکور در داخل ایران کارایی ندارند.

با وجود این که قابلیت‌های اشاره شده جالب هستند، اما تمام کاربران به این سنسورها احتیاج ندارند. اپل واچ SE تمام قابلیت‌های ضروری را در خود دارد. این قابلیت‌ها شامل رصد ضربان قلب و رصد خواب است که به شما در حفظ هر چه بیشتر سلامتی کمک می‌کنند. با این حال، قابلیت‌های اپل واچ‌های سری ۹ به مراتب بیشتر از مدل SE است. از سایر قابلیت‌های سری ۹ باید به امکان برقراری تماس اورژانسی، شناسایی سقوط و قابلیت شناسایی سانحه اشاره کرد.

ساعت هوشمند اپل سری SE مدل 44 میلی متری 2023

عمر باتری و شارژدهی

اپل ادعا می‌کند که ۱۸ ساعت شارژدهی باتری را می‌توان در اپل واچ سری ۹ و اپل واچ SE مشاهده کرد. هر چند، میزان شارژدهی رابطه مستقیمی با این موضوع دارد که شما هر از چند گاهی از قابلیت همیشه روشن بودن صفحه نمایش استفاده می‌کنید.

در این بخش، اپل واچ سری ۹ از مدل SE بیشتر به چشم می‌آید؛ چرا که سری ۹ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. اپل بیان کرده که شما می‌توانید اپل واچ‌های سری ۹ را در مدت زمان ۷۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد پر کنید. البته این موضوع به شرطی است که شما از کابل مغناطیسی شارژ سریع USB-C اپل استفاده کنید. برای شارژ کامل اپل واچ SE به دو ساعت و نیم زمان نیاز است.

  • زهره جوادی
  • اردیبهشت 20, 1398
  • 1370 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!